Nedan hittar du några av de vanligaste frågorna som våra kunder ställer. Om du har en fråga som inte besvaras i vår FAQ, är du välkommen att kontakta oss.
Vad ska jag göra om jag har problem med att samla in ett prov?
Se den steg-för-steg-guide som finns i ditt kit. Om svårigheterna kvarstår, kontakta vår kundtjänst för att få hjälp.
Hur förbereder jag mig för provet?
Beroende på testet kan det krävas fasta eller att du undviker vissa livsmedel och mediciner. Detaljerade förberedelseinstruktioner medföljer varje testkit.
Hur väljer jag rätt test för mina behov?
Om du upplever särskilda symtom och vill förstå dem bättre kan du utforska våra symtomssidor där varje symtom förklaras i detalj.
Du kan också använda vår Health Test Finder, ett AI-drivet verktyg som vägleder dig till det mest lämpliga testet baserat på dina behov. Hitta det här.
Kan jag beställa tester för någon annan?
Ja, det kan du. Beställningen är inte kopplad till den person som genomför testet, så du kan lägga beställningen i ditt eget namn även om någon annan kommer att lämna provet.
När personen får kitet kommer de att vägledas att registrera det med hjälp av Test-ID:t som finns på kodkortet i lådan. Det är sedan viktigt att det är personen som genomför testet som registrerar det under sitt namn.
Du kan betala säkert och enkelt med delbetalning via Qliro, kortbetalning eller mobilbetalning genom Apple Pay eller Google Pay. Välj det alternativ som passar dig bäst för en enkel och säker kassa.
Hur säkra är mina personuppgifter?
Vi tar datasäkerhet på allvar. All personlig data hanteras enligt GDPR och lagras på säkra servrar inom EU. Läs mer här
Kan jag avboka eller ändra min beställning?
Ja, förutsatt att din beställning ännu inte har skickats kan vi hjälpa dig att avboka eller ändra den. Vänligen kontakta oss via formuläret eller chattikonen längst ner till vänster, så hjälper vi dig omedelbart.
Finns det några åldersgränser för att beställa tester?
Vissa tester rekommenderas inte för barn eller äldre personer. Du kan läsa mer om åldersriktlinjer här
Vilka fraktalternativ erbjuder ni?
Vi erbjuder leverans via UPS, DHL med flera. Tillgängliga alternativ visas i kassan baserat på din plats.
Jag glömde hämta mitt paket från paketboxen, vad händer nu?
Om du valde leverans till ett paketombud eller paketbox och glömde att hämta ut det, kommer paketet att skickas tillbaka till oss. Det kan ta upp till 1–3 veckor innan vi mottar det. När det anländer kommer vi att registrera det som returnerat och återbetala din betalning, om vi inte har kommit överens om något annat. Läs mer här
Fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig så snart som möjligt.